REGULAMINY
REGULAMIN SKLEPU
Zawarcie umowy pomiędzy Kupującym, a Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby.
Kupujący ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje, te powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego ( Star Dust sp. z o.o. ul. Świeradowska 77, 50-559 Wrocław).
W przypadku zrezygnowania przez Kupującego z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.
REGULAMIN
§1 Definicje
1. Adres pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
2. Adres reklamacyjny:
STAR DUST Sp. z o.o.
ul. Świeradowska 77
50-559 Wrocław
Polska
3. Cennik dostaw – zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.
4. Dane kontaktowe: Star Dust sp. z o.o., ul. Świeradowska 77, 50-559 Wrocław, telefon: +48 888 626 942
5. Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w cenniku dostaw.
6. Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
7. Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
8. Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
10. Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
11. Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
12. Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
13. Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient.
14. Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.
15. Moment wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
16. Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę.
17. Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
18. Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
19. Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
20. Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
21. Punkt odbioru – miejsce wydania rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego w sklepie.
22. Rzecz – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
23. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.yoshi.com.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
24. Sprzedający:
Star Dust spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, ul. Świeradowska 77, 50-559 Wrocław wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000855626, NIP: 897-188-23-72, REGON: 386850587
25. KONTO BANKOWE – PLN: 06 1090 2529 0000 0001 5189 3837
26. System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
27. Termin realizacji – podana na karcie produktu liczba godzin lub dni roboczych.
28. Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku Kupujących.
29. Wada – zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna.
30. Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w szczególności jeśli rzecz:
- nie ma ona właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Konsumenta,
- nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedającego przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- została Konsumentowi wydana w stanie niezupełnym;
- w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedającego lub osobę trzecią, za którą Sprzedający ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedającego;
- nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent, chyba że Sprzedający zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.
31. Wada prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
32. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego, a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym, a Sprzedającym.
33. Operator Płatności – Operatorem płatności jest PayPal oraz Przelewy24 ( PayPro SA ).
34. Operator kart płatniczych – Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
§2 Warunki ogólne
1. Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
2. Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Wysyłka prowadzona jest tylko na terenie Europy.
3. Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.
4. Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.
5. Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
6. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
7. Potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail: zamówienia, faktury, faktury pro forma, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy;
8. Dołączenia do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: paragonu, faktury VAT.
9. Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie.
10. Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
11. Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu z systemu poprawność działania sklepu w następujących przeglądarkach: IE wersja 9 lub nowsza, Firefox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 640 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, Firefox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu, należy je wszystkie wyłączyć.
12. Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.
13. Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych praktyk.
14. Kupujący zobowiązany jest do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Kupujących oraz dla Sprzedającego,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także z ogólnymi zasadami netykiety.
§3 Zawarcie umowy i realizacja
1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
2. W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana;
3. dodanie do koszyka produktu;
4. wybór rodzaju dostawy;
5. wybór rodzaju płatności;
6. wybór miejsca wydania rzeczy;
7. złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
8. Zawarcie umowy z Konsumentem następuje z chwilą złożenia zamówienia.
9. Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedającego, co powinno nastąpić w terminie 5 dni od złożenia zamówienia, chyba że Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedającego.
10. Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
11. Realizacja zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.
12. Realizacja zamówienia Klienta może być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze).
13. Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie do 5 dni od momentu złożenia zamówienia. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
14. Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w §2 pkt 6b., jeżeli Kupujący wybierze jako formę wysyłki paczkomat, a nie wskaże konkretnego punktu dostawy do paczkomatu to Sprzedający wyśle przesyłkę do paczkomatu znajdującego się najbliżej podanego adresu zamówienia.
15. Kupujący zostanie obciążony kosztami zwrotu przesyłki do nadawcy, w przypadku gdy mimo jej wysyłki do Kupującego w ramach wykonania umowy nie została ona przez Kupującego odebrana. Poniesienie przez Kupującego kosztów zwrotu przesyłki do nadawcy dotyczy wyłącznie wysyłek zagranicznych.
16. Maksymalna wartość zamówionych za pośrednictwem sklepu wynosi 2000 zł. Zakupy powyżej tej kwoty należy zamówić bezpośrednio za pośrednictwem telefonu lub drogą mailową.
§4 Prawo do odstąpienia od umowy
1. Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego
2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego, na formularzu dostępnym pod adresem yoshi.com.pl/reklamacje lub w innej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.
4. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
6. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
7. Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił, na własny koszt i ryzyko.
8. Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa konsumenckiego.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
10. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego.
11. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
13. Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§5 Rękojmia
1. Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
3. W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
4. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:
- złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
5. Konsument – może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
6. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
7. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
- żądać usunięcia wady.
8. Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
9. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
10. W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
11. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
12. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §5 pkt 10.
13. Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
14. Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
- oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;
- oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
- żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;
15. żądania usunięcia wady. W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
16. Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
17. W przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
18. W terminach określonych w §5 pkt 15-17 Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
19. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
20. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się §5 pkt 15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
21. Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
22. Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę podstępnie zataił.
23. Sprzedający o ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta wykona je bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie przewidzianym w prawie.
§6 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
1. Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Klientów sklepu jest Sprzedający.
2. Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w ramach Sklepu zostały opisane w polityce prywatności.
§7 Postanowienia końcowe
1. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
2. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący będą̨ powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
3. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce Regulamin. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów, np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej Online Dispute Resolution, znajdującej się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.
Regulamin Przelewy 24
- Oczekująca – Płatność oczekująca na wpłatę,
- Weryfikowana – Płatność wpłacona, podlegająca dodatkowej weryfikacji ze względów bezpieczeństwa,
- Do wykorzystania/Przedpłata – Płatność opłacona, która oczekuje na przekazanie potwierdzenia do Sprzedawcy,
- Dokonana – Płatność opłacona, w związku z którą zostało wysłane potwierdzenie do Sprzedawcy,
- Błędna -Płatność zakończona błędem zwróconym przez Instytucję pośredniczącą lub bez poprawnej wpłaty.
- Zwrócona – Płatność zwrócona Klientowi.
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki udostępniania Użytkownikom możliwości dokonywania Płatności za pośrednictwem Serwisu, w tym przy wykorzystaniu Usługi ITP, która została szczegółowo uregulowana w § 1¹ Regulaminu.
- Serwis Przelewy24 udostępnia Klientom różnorodne metody wykonywania Płatności, przyjmuje Płatności Klientów, potwierdza Sprzedawcy zrealizowanie Płatności i przekazuje te Płatności na konto Sprzedawcy.
- Każda Płatność inicjowana w serwisie Przelewy24 otrzymuje niepowtarzalny numer Płatności oraz hasło nadawane przez Serwis. Klient powinien zachować ten numer i hasło dla celów kontroli stanu tej Płatności, zapłaty poprzez funkcję przedpłaty powstałej z tej Płatności oraz dla reklamacji Płatności.
- Każda wpłata dokonana na jedno z kont bankowych PayPro lub jej Agenta Płatniczego jest dedykowana na realizację wyłącznie tej Płatności, której numer został wprowadzony jako tytuł wpłaty. W przypadku podania w tytule przelewu błędnego numeru Płatności PayPro nie ponosi odpowiedzialności za cel na jaki pójdą wpłacone środki. Zdanie drugie niniejszego ustępu nie ma zastosowania do Usługi ITP.
- W przypadku gdy Płatność realizowana jest za pośrednictwem innej metody niż poprzez Usługę ITP, na wykonanie Płatności w serwisie Klient otrzymuje wskazany w panelu transakcyjnym czas. W tym okresie Serwis oczekuje na potwierdzenie wykonania Płatności. Po otrzymaniu potwierdzenia Serwis informuje Użytkownika oraz system Akceptanta o poprawnym wykonaniu płatności.
- W przypadku zlecenia płatniczego otrzymanego w dniu niebędącym Dniem Roboczym, dniem otrzymania zlecenia płatniczego jest pierwszy dzień roboczy następujący po nim.
- PayPro może wstrzymać lub odmówić realizacji Usługi w przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do legalności płatności, w tym możliwości jej związku z praniem pieniędzy lub działalnością terrorystyczną. Transakcja płatnicza realizowana przy pomocy karty płatniczej, może zostać wstrzymana lub odrzucona z przyczyn wskazanych w zdaniu poprzedzającym, między innymi gdy Płatność dokonywana jest w innym kraju niż kraj wydania karty Płatnika.
- PayPro zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub odmowy realizacji Usługi w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu lub gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie, że Płatność jest niezgodna z przepisami prawa lub postanowieniami Regulaminu.
- PayPro nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody poniesione przez Płatnika z powodu wstrzymania lub odmowy obsługi Płatności z przyczyn wskazanych w § 1 ust. 7 i 8.
- Potwierdzenie Płatności w serwisie Przelewy24 zapewniają Instytucje pośredniczące:
- dla Płatności przy pomocy kart płatniczych lub portfela elektronicznego – serwery operatorów tych płatności, współpracujących z serwisem Przelewy24
- dla Płatności przelewem oraz za pośrednictwem Usługi ITP – bankowe programy automatyzacji przelewów lub własne programy kontroli historii kont bankowych serwisu.
- Serwis nie gwarantuje realizacji Płatności w czasie rzeczywistym w przypadku:
- weryfikacji Płatności zgodnie z postanowieniami ust. 15 niniejszego Paragrafu,
- nie działania systemu Instytucji pośredniczącej lub Dostawcy Rachunku, przerw technicznych leżących po stronie Instytucji pośredniczącej lub Dostawcy Rachunku, próby realizacji Płatności poza godzinami księgowania przelewów wewnętrznych danego banku lub zmian realizowanych po stronie Instytucji pośredniczącej, które mają wpływ na działanie serwisu. Roszczenia wynikające z powyższych okoliczności przysługują Płatnikowi wobec Instytucji pośredniczącej lub Dostawcy Rachunku, zgodnie z umową zawartą przez Płatnika z Instytucją pośredniczącą lub Dostawcą Rachunku oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Serwis nie gwarantuje realizacji Płatności w czasie rzeczywistym w przypadku nie zastosowania się przez Użytkownika podczas realizacji Płatności do instrukcji widocznych w panelu transakcyjnym oraz na stronach Instytucji pośredniczących lub Dostawcy Rachunku.
- PayPro nie ponosi odpowiedzialności za Płatności niezrealizowane lub zrealizowane z opóźnieniem jeżeli zostało to spowodowane podaniem błędnych lub niekompletnych danych przez Użytkownika, lub nastąpiło to w wyniku zdarzeń niezależnych od PayPro. Użytkownik ma obowiązek zawiadomić PayPro o każdej takiej niewykonanej lub nieautoryzowanej Płatności.
- Pośrednictwo Serwisu Przelewy24 w przekazywaniu Płatności poprzez konta Serwisu nie upoważnia Użytkownika do dochodzenia odsetek od wpłat umieszczonych tymczasowo na kontach Serwisu.
- Transakcja o statusie Weryfikowana podlega ocenie na podstawie kryteriów ustalonych przez PayPro w związku ze środkami bezpieczeństwa finansowego stosowanymi w celu zapobiegania oszustwom, a także przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Czas weryfikacji może trwać do końca Dnia roboczego następującego po dniu odnotowania Płatności w Serwisie. W przypadku weryfikacji pozytywnej Płatność zostanie udostępniona Akceptantowi Natomiast w przypadku weryfikacji negatywnej przekazana do zwrotu na rachunek Płatnika lub zatrzymana celem podjęcia przez właściwe organy dalszych działań zgodnie z przepisami dotyczącymi przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
- Serwis Przelewy24 nie jest stroną umowy ani stosunków prawnych pomiędzy Płatnikiem a Akceptantem, w szczególności umowy sprzedaży i z tego tytułu nie ponosi żadnej odpowiedzialności. W szczególności nie ponosi on żadnej odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania przez Akceptanta, jak i wobec Akceptanta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania przez Płatnika.
- Przedpłaty
-
- Płatnik zgodnie ze statusem transakcji Do Wykorzystania, może zapłacić w Serwisie Przedpłatą utworzoną w danym sklepie. W tym celu po wybraniu towaru (usługi) musi zapamiętać numer Płatności i hasło wskazywane na stronie płatności Serwisu. Następnie powinien wpłacić potrzebną kwotę w dowolny sposób oraz na dowolne konto Serwisu Przelewy24 podając jako temat wpłaty – numer Płatności.
- Serwis może utworzyć Przedpłatę automatycznie z płatności dokonanej przez Klienta, jeśli potwierdzenie wykonania tej płatności dotarło do Serwisu po czasie oczekiwania. Wówczas Płatnik może wykorzystać tę Przedpłatę do zapłaty powtarzając zakup. Jeśli w ciągu 2 godzin od czasu rozpoczęcia Płatności w Serwisie Płatnik nie otrzyma informacji o utworzonej Przedpłacie lub potwierdzenia dokonania transakcji, Płatność tę należy reklamować personelowi Serwisu.
- Wpłaty w Urzędzie Pocztowym realizowane są w ciągu 1 dnia roboczego od momentu pojawienia się wpłaty na rachunku bankowym Przelewy24.
- Przedpłata może być użyta przez Płatnika do realizacji Płatności tylko wówczas, jeśli kwota Przedpłaty jest równa kwocie zakupu. Użycie Przedpłaty jako formy płatności wymaga znajomości numeru Płatności i hasła tej Przedpłaty.
- Stan Przedpłaty można sprawdzać na stronie Serwisu: https://secure.przelewy24.pl/przedplata
- Przedpłata może zostać automatycznie przekazana do określonego Akceptanta, bez konieczności ingerencji Płatnika, jeśli jest to zgodne z dodatkowymi ustaleniami pomiędzy Płatnikiem a Serwisem.
- Przedpłata Płatnika nie wykorzystana w ciągu 30 dni od daty pojawienia się na koncie bankowym Serwisu jest zwracana Użytkownikowi z potrąceniem kosztów zwrotu. Płatnik może wystąpić o natychmiastowy zwrot Przedpłaty.
- Koszt zwrotu błędnej wpłaty oraz przedpłaty utworzonej przelewem wynosi 2 zł (dwa złote). W przypadku błędnej wpłaty lub przedpłaty wykonanej przez Płatnika pocztowym przekazem pieniężnym koszt zwrotu zwiększa się o opłatę przekazu pieniężnego na adres pocztowy Płatnika, wg cennika Poczty Polskiej. W przypadku błędnej wpłaty lub przedpłaty wykonanej przez Płatnika kartą płatniczą koszt zwrotu wynosi 2,9 % wartości przedpłaty. W przypadku zwrotu błędnej wpłaty lub przedpłaty na konto za granicą Polski, koszt przelewu pokrywa odbiorca. Koszt zwrotu na konto za granicą Polski wynosi 30 zł (trzydzieści złotych).
- Zabronione jest jakiekolwiek ingerowanie w systemy informatyczne Serwisu oraz wykorzystywanie instrumentu płatniczego przez osobę nieuprawnioną lub co do której PayPro ma uzasadnione podejrzenie takiego nieuprawnionego użycia.
- Użytkownik chcący skorzystać z Usługi zobowiązany jest do przestrzegania zapisów Regulaminu oraz przepisów prawa, a także do posługiwania się swoimi prawdziwymi danymi.
- W niektórych przypadkach, Płatnik dokonując Płatności zobowiązany jest do zapłaty na rzecz PayPro jednorazowej opłaty serwisowej, która zostanie doliczona do kwoty Transakcji płatniczej. Płatnik informowany jest o wysokości opłaty w trakcie dokonywania indywidualnej zapłaty na rzecz Akceptanta z wykorzystaniem Serwisu.
- W przypadku gdy Płatnik jest podatnikiem w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, do Płatności dokonywanych przez niego z wykorzystaniem mechanizmu podzielonej płatności przewidzianego w tej ustawie (tzw. split payment) zastosowanie znajdują następujące postanowienia szczególne:
-
- PayPro wyjaśnia, że nie wszystkie metody płatności udostępniane Płatnikowi przy inicjowaniu płatności na stronie sklepu danego Sprzedającego, pozwalają na zastosowanie mechanizmu podzielonej płatności; w szczególności zastosowanie tego mechanizmu nie jest możliwe przy metodach płatności nieopartych o przelew (np. płatność kartą);
- Płatnik powinien każdorazowo ocenić zasadność, celowość i prawidłowość zastosowania tego mechanizmu;
- wybór metody płatności należy wyłącznie do Płatnika i wyłącznie Płatnik podejmuje decyzję czy zastosuje mechanizm podzielonej płatności, także wtedy gdy zastosowanie tego mechanizmu jest obowiązkowe;
- gdy Płatnik dokonuje Płatności z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności, powinien dołożyć należytej staranności, aby dane podane przez niego w udostępnianym mu przez jego bank komunikacie przelewu były zgodne z danymi z faktury wystawionej przez Akceptanta dokumentującej Płatność z zastosowaniem obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności;
- w sytuacji gdy wskutek zastosowania przez Płatnika mechanizmu podzielonej płatności, Płatność wpłynie w jakiejkolwiek części na rachunek VAT PayPro, to PayPro – w rozumieniu przepisów – jest osobą inną niż podatnik wskazany na fakturze, wobec czego PayPro będzie uprawnione do wykonania działań, o których mowa w art. 108a ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, a więc jest uprawnione do dokonania płatności na rachunek VAT tego Akceptanta wskazanego na fakturze (o ile dysponuje odpowiednimi danymi) albo zwrotu otrzymanej płatności na rachunek VAT Płatnika – podatnika, od którego otrzymano tę płatność w kwocie otrzymanej na rachunek VAT; wybór działania jakie podejmie PayPro należy do PayPro;
- PayPro nie ponosi wobec Płatnika odpowiedzialności w przypadku niewykonania lub nienależytego przyjęcia Płatności dla Akceptanta, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie wynika z zastosowania się przez PayPro do przepisów związanych ze stosowaniem mechanizmu podzielonej płatności, w szczególności jeśli na podstawie art. 108a ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług PayPro zwróci płatność Płatnikowi, wskutek czego Płatność na rzecz Akceptanta nie zostanie wykonana.
- PayPro świadczy na rzecz Płatnika Usługę ITP wyłącznie w przypadku dokonania wyboru takiej Usługi na etapie o którym mowa w ust. 4 lit. a). W przypadku wyboru na tym etapie innej metody Płatności niż oparta na Usłudze ITP, nie mają zastosowania postanowienia Regulaminu odnoszące się do Usługi ITP.
- Osoba zlecająca zainicjowanie transakcji płatniczej w imieniu innej osoby, w tym osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej, powinna posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz być uprawniona do dokonywania czynności będących przedmiotem Usługi ITP. Korzystając z Usługi ITP osoba zlecająca zainicjowanie transakcji płatniczej w imieniu innej osoby oświadcza, że spełnia kryteria określone w zdaniu poprzedzającym.
- Usługa ITP jest świadczona przez PayPro bez pobierania opłat od Płatnika, chyba że Odbiorca Płatności pobiera od Płatnika opłatę za skorzystanie określonych metod płatności. Wówczas, o wysokości ewentualnej opłaty, która zostanie pobrana od Płatnika, Płatnik informowany jest przed zleceniem realizacji Usługi ITP. Ewentualne opłaty pobierane lub kursy walutowe stosowanie przez Dostawcę Rachunku określa umowa pomiędzy Płatnikiem a Dostawcą Rachunku.
- W celu skorzystania z Usługi ITP, Płatnik powinien:
- na stronie internetowej Serwisu lub na stronie internetowej Odbiorcy wybrać opcję dokonania Płatności z wykorzystaniem Usługi ITP; PayPro wyraźnie oznacza metody płatności oparte na Usłudze ITP; metody nie oznaczone w taki sposób nie opierają się na Usłudze ITP
- wybrać swojego Dostawcę Rachunku z listy dostępnej po przekierowaniu Płatnika na stronę internetową PayPro;
- zaakceptować Regulamin oraz podać dane i złożyć oświadczenia woli niezbędne do świadczenia Usługi ITP.
- Z chwilą akceptacji Regulaminu przez Płatnika zostaje zawarta Umowa.
- PayPro inicjuje transakcję płatniczą zgodnie z unikatowym identyfikatorem, którym jest numer Rachunku określony w umowie pomiędzy PayPro a Odbiorcą.
- Świadcząc Usługę ITP PayPro inicjuje transakcję płatniczą niezwłocznie, nie później niż w czasie [15 minut] od otrzymania kompletu wymaganych danych. Maksymalny czas wykonania transakcji płatniczej określa umowa pomiędzy Płatnikiem a Dostawcą Rachunku. PayPro nie gwarantuje inicjacji transakcji płatniczej w czasie, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu w przypadku weryfikacji transakcji zgodnie z postanowieniami ust. § 1 ust. 15 Regulaminu.
- PayPro odmawia zainicjowania transakcji płatniczej, jeżeli:
- Płatnik nie dokonał uwierzytelnienia lub nie podał danych uwierzytelniających zgodnie z ust. 7 lub dane uwierzytelniające są nieprawidłowe, nieaktualne, niekompletne, zablokowane, zastrzeżone albo z innych przyczyn nie umożliwiają uwierzytelnienia w Interfejsie Dostawcy Rachunku;
- Dostawca Rachunku odmówił PayPro dostępu do Rachunku lub dostęp do Rachunku jest z innych przyczyn niemożliwy;
- zainicjowanie transakcji płatniczej z Rachunku skutkowałoby nielegalnym lub nieuprawnionym dostępem do Rachunku;
- PayPro korzystając z Interfejsu Dostawcy Rachunku polega na procedurach uwierzytelniania zapewnianych Płatnikowi przez Dostawcę Rachunku. Korzystając z Usługi ITP Płatnik powinien uwierzytelnić się wobec Dostawcy Rachunku oraz autoryzować inicjowaną przez PayPro transakcję płatniczą, a jeżeli wymaga tego sposób korzystania z Interfejsu Dostawcy Rachunku – podać PayPro dane uwierzytelniające niezbędne do zainicjowania transakcji płatniczej.
- Korzystanie z Usługi ITP jest dozwolone wyłącznie w celach zgodnych z przepisami prawa i Regulaminem.
- Zabronione jest inicjowanie przez Płatnika transakcji płatniczych, jeżeli Płatnik nie jest uprawniony do dysponowania środkami z Rachunku.
- Płatnik nie może odwołać zlecenia płatniczego po udzieleniu PayPro zgody na zainicjowanie transakcji płatniczej. W przypadku odwołania przez Płatnika zlecenia płatniczego lub jego niewykonania z innych przyczyn, PayPro może dochodzić od Płatnika kwoty transakcji płatniczej.
- Zasady odpowiedzialności Dostawcy Rachunku za nieautoryzowane transakcje płatnicze zainicjowane w ciężar Rachunku określa umowa między Płatnikiem a Dostawcą Rachunku.
- Zakazane jest przesyłanie z wykorzystaniem Usługi ITP treści o charakterze bezprawnym.
- Prawem właściwym dla Umowy oraz dla stosunków pomiędzy PayPro a Płatnikiem przed zawarciem Umowy jest prawo polskie. Jeżeli Płatnik nie jest konsumentem, do Umowy nie stosuje się przepisów o usługach płatniczych, których wyłączenie w stosunkach z podmiotami innymi niż konsumenci jest dopuszczalne zgodnie z tymi przepisami.
- Płatnik może odstąpić od Umowy bez podania przyczyn i bez zapłaty jakiejkolwiek kary z tego tytułu w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Termin uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie o odstąpieniu zostało wysłane przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu powinno zostać złożone na piśmie albo przesłane wiadomością e-mail na adres: serwis@przelewy24.pl. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadku całkowitego wykonania Usługi ITP przez PayPro na żądanie konsumenta przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu.
§ 2. Reklamacje
- Reklamacja Użytkownika może być zgłoszona w formie wiadomości elektronicznej wysłanej na adres serwis@przelewy24.pl lub poprzez elektroniczny formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej pod adresem: https://www.przelewy24.pl/reklamacje. Reklamujący zgłoszenie reklamacyjne może również złożyć w formie pisemnej przesyłką pocztową na adres: PayPro SA, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, lub bezpośrednio w jednostce organizacyjnej wskazanej przez PayPro, w której znajduje się Biuro Obsługi Klienta. Rozpatrywane są również reklamacje zgłoszone w formie ustnej: telefonicznie lub osobiście do protokołu w trakcie wizyty reklamującego w siedzibie PayPro.
- PayPro zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w czasie nie dłuższym niż 15 dni roboczych. Czas rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu w przypadku konieczności uzyskania dodatkowych informacji, nie dłużej jednak niż do 35 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji.
- Szczegółowe informacje dotyczące trybu wnoszenia i rozpatrywania reklamacji można sprawdzić na stronie https://www.przelewy24.pl/reklamacje
§ 3. Postanowienia końcowe
- Informacja dotycząca prawa dochodzenia roszczeń na drodze sądowej zawarta jest w informacji dotyczącej procedury reklamacyjnej, o której mowa w § 2 ust. 3 Regulaminu.
- Informacja dotycząca sądu właściwego do rozpoznawania sporów pomiędzy PayPro SA a Użytkownikiem zawarta jest w informacji dotyczącej procedury reklamacyjnej o której mowa w § 2 ust. 3 Regulaminu.
- Czynności dokonywane w ramach Serwisu Przelewy24 nie mają charakteru czynności bankowych. Przystąpienie do Serwisu nie jest związane z otwarciem rachunku bankowego w rozumieniu Kodeksu cywilnego (ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z póżn. zm.) oraz ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (Dz. U. z 1997 r. Nr 140, poz. 939).
- Zabronione jest wykorzystywanie Serwisu do obsługi płatności za sprzedaż towarów lub świadczenie usług niezgodnych z przepisami prawa, w szczególności naruszających prawa własności osób trzecich, jak również nie dopuszczonych do obrotu handlowego na terenie Unii Europejskiej, jak i wykorzystywanie do obsługi płatności z tytułu dostępu do treści pornograficznych.
- PayPro S.A. w związku z wykonywaniem płatności poprzez serwis Przelewy24 przetwarza dane osobowe. Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z przepisami prawa, zwłaszcza przepisami RODO. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym obowiązków i uprawnień związanych z ich pozyskiwaniem i przetwarzaniem, zawarte są w informacji zamieszonej na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl/obowiazek-informacyjny-rodo-akceptanci.
- Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu Przelewy24 jest PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań.
- Osoby wykonujące płatności przez Serwis Przelewy24 wyrażają zgodę na otrzymanie potwierdzenia dokonania Płatności w formie maila. Serwis zobligowany jest przepisami prawa do wysyłki tej informacji. Na wniosek Użytkownika, PayPro dostarczy powyższą informacje w postaci papierowej na adres wskazany przez Użytkownika, przy czym wiąże się to z opłatą w wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych.
- PayPro informuje, że zgodnie z przepisami prawa, po wykonaniu Transakcji płatniczej jest obowiązany niezwłocznie dostarczyć Akceptantowi jako Odbiorcy Płatności informacje umożliwiające Odbiorcy zidentyfikowanie Transakcji płatniczej i, w stosownych przypadkach Płatnika, a także wszelkie inne informacje przekazane Odbiorcy w związku z wykonaniem Transakcji płatniczej. Wobec tego udostępnienie tych informacji Akceptantowi w takich okolicznościach nie będzie stanowiło naruszenia tajemnicy zawodowej związanej ze świadczonymi usługami płatniczymi.
- W przypadku gdy dokonując Transakcji Płatniczej Użytkownik wybierze taką metodę płatności, w ramach której ubiegać się będzie o przyznanie mu kredytu konsumenckiego przez Instytucję pośredniczącą, z wykorzystaniem którego to kredytu konsumenckiego nastąpi zapłata dla Akceptanta w ramach tej Płatności, wybór taki oznaczać będzie, iż Płatnik poleca PayPro przekazanie przez PayPro do takiej Instytucji pośredniczącej danych osobowych Płatnika zgromadzonych w związku z przetwarzaniem tej Płatności, które to dane są niezbędne dla tej Instytucji pośredniczącej do podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy tego kredytu konsumenckiego i uruchomienia tego kredytu w celu dokończenia Płatności.
- Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany każdemu Użytkownikowi na stronie Serwisu lub na stronie Akceptanta, przed dokonaniem płatności.
- PayPro zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany obowiązywać będą od dnia ich opublikowania na stronie Serwisu.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym Ustawy o usługach płatniczych.
Terms and Conditions Przelewy24
Definitions
Whenever the following phrases or expressions are used in these Regulations, they shall be understood as:
Merchant – an entity that has concluded an agreement with PayPro , Seller and Payment Recipient.
Payment Agent – a natural person, a legal person or an organizational unit that is not a legal person, to which the act grants legal capacity, acting on behalf of and for the benefit of PayPro SA as a domestic payment institution solely within the scope of providing payment services.
User (Payer) – an adult natural person, legal person or organizational unit that is not a legal person, to whom the law grants legal capacity, who pays for goods or services offered by the Merchant and who has accepted the regulations for making payments on the Website, including by instructing PayPro to initiate a payment transaction executed to the debit of the Account.
PayPro SA (PayPro) – Entity providing the Service to Users, with its registered office in Poznań, at ul. Pastelowa 8 (60-198), entered into the register of entrepreneurs of the National Court Register maintained by the District Court of Poznań Nowe Miasto and Wilda, 8th Commercial Division of the National Court Register under the KRS number 0000347935, NIP number 7792369887, with the share capital of PLN 5,476,300.00, fully paid up, and into the register of national payment institutions maintained by the Polish Financial Supervision Authority under the number UKNF IP24/2014.
Przelewy24 Service (Service) – an online service that acts as an intermediary in transferring payments between the Payer and the Acceptor.
Payment Transaction (Payment) – an individual payment made by the Payer to the Merchant using the Service. Each transaction is specified in the System, at least by: transaction number, amount, Identifier, method.
Payments can have the following statuses on Przelewy24:
- Pending – Payment pending for payment,
- Verified – Payment made, subject to additional verification for security reasons,
- To be used/Prepaid – A paid payment that is waiting for confirmation to be sent to the Seller,
- Made – Payment made, in connection with which a confirmation was sent to the Seller,
- Incorrect – Payment completed with an error returned by the Intermediary Institution or without correct payment.
- Refunded – Payment refunded to the Customer.
Transaction Panel – Panel available to the Payer to select the payment method and redirect to the Intermediary Institution.
Intermediary Institution – a Payment Service provider or other entity through which the Payer transfers funds to PayPro for the purposes of paying the Merchant, in particular a Payment Agent, bank, authorization and settlement center, postal operator, payment services office.
Business Day – a day during PayPro’s working hours, excluding Saturdays, Sundays, holidays and public holidays, on which PayPro conducts its operational activities by performing the activities specified in the provisions of the Regulations referring to the term “Business Day”.
GDPR – Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, and repealing Directive 95/46/EC (General Data Protection Regulation).
Regulations – the content of these regulations.
Service – a service consisting in the execution of Payments, performed by PayPro on behalf of the User. The term Service also includes the Payment Transaction Initiation Service.
Account Provider – a payment service provider providing the Account Provider Interface.
Account Provider Interface – an online access channel to an Account provided by the Account Provider.
Account – a payment account to which a transfer order can be made.
Payment Transaction Initiation Service (ITP Service) – a payment service consisting in a one-off initiation of a payment order from the Account at the request of the Payer in order to pay the Recipient of Payment for goods or services or to deposit funds into the account of the Recipient of Payment.
Agreement – an agreement between the Payer and PayPro covering the terms and conditions of the Payment Transaction Initiation Service concluded under the terms and conditions set out in the Regulations.
§ 1. General provisions
- These Regulations define the terms and conditions of providing Users with the possibility of making Payments via the Website, including using the ITP Service, which is regulated in detail in § 1¹ of the Regulations.
- The Przelewy24 service provides Customers with various methods of making Payments, accepts Customer Payments, confirms to the Seller that the Payments have been made and transfers these Payments to the Seller’s account.
- Each Payment initiated on the Przelewy24 service receives a unique Payment number and password assigned by the Service. The Customer should keep this number and password for the purposes of checking the status of this Payment, paying via the prepayment function resulting from this Payment and for complaints about the Payment.
- Each payment made to one of the bank accounts of PayPro or its Payment Agent is dedicated to the execution of only the Payment whose number was entered as the title of the payment. In the event of providing an incorrect Payment number in the title of the transfer, PayPro is not responsible for the purpose for which the funds are paid. The second sentence of this section does not apply to the ITP Service.
- If the Payment is made using a method other than the ITP Service, the Customer is given a time specified in the transaction panel to make the Payment on the website. During this period, the Website waits for confirmation of the Payment. After receiving confirmation, the Website informs the User and the Merchant’s system about the correct payment.
- In the case of a payment order received on a day that is not a Business Day, the day of receipt of the payment order is the first Business Day following that day.
- PayPro may suspend or refuse to perform the Service if it has reasonable doubts as to the legality of the payment, including its possible connection with money laundering or terrorist activity. A payment transaction made using a payment card may be suspended or rejected for the reasons indicated in the preceding sentence, including when the Payment is made in a country other than the country in which the Payer’s card was issued.
- PayPro reserves the right to suspend or refuse to provide the Service in the event of a breach of the provisions of these Regulations or if there is a reasonable suspicion that the Payment is inconsistent with the provisions of the law or the provisions of the Regulations.
- PayPro shall not be liable for any damage incurred by the Payer due to the suspension or refusal to process Payments for the reasons indicated in § 1, paragraphs 7 and 8.
- Confirmation of Payments on the Przelewy24 service is provided by Intermediary Institutions:
- for Payments using payment cards or electronic wallets – servers of the operators of these payments cooperating with the Przelewy24 service
- for Payments by transfer and via the ITP Service – bank transfer automation programs or the service’s own bank account history control programs.
- The Service does not guarantee the execution of Payments in real time in the case of:
- verification of Payments in accordance with the provisions of paragraph 15 of this Section,
- failure of the system of the Intermediary Institution or Account Provider, technical breaks on the part of the Intermediary Institution or Account Provider, attempts to make a Payment outside the hours of posting internal transfers of a given bank or changes made on the part of the Intermediary Institution that affect the operation of the service. Claims resulting from the above circumstances are available to the Payer against the Intermediary Institution or Account Provider, in accordance with the agreement concluded by the Payer with the Intermediary Institution or Account Provider and in accordance with the applicable provisions of law.
- The Service does not guarantee that the Payment will be made in real time if the User does not follow the instructions visible in the transaction panel and on the websites of Intermediary Institutions or the Account Provider when making the Payment.
- PayPro shall not be liable for any unexecuted or delayed Payments if this was caused by incorrect or incomplete data provided by the User, or was caused by events beyond PayPro’s control. The User is obliged to notify PayPro of any such unexecuted or unauthorized Payment.
- The intermediation of Przelewy24 in transferring Payments through the Service accounts does not entitle the User to claim interest on payments temporarily placed on the Service accounts.
- A transaction with the Verified status is subject to assessment based on criteria established by PayPro in connection with financial security measures used to prevent fraud, as well as counteract money laundering and terrorism financing. The verification time may last until the end of the Business Day following the day the Payment is recorded on the Website. In the event of positive verification, the Payment will be made available to the Merchant. In the event of negative verification, it will be transferred for refund to the Payer’s account or retained so that the competent authorities can take further action in accordance with the provisions on counteracting money laundering and terrorism financing.
- Przelewy24 is not a party to the agreement or legal relations between the Payer and the Merchant, in particular the sales agreement, and does not bear any liability in this respect. In particular, it does not bear any liability for the non-performance or improper performance of the obligation by the Merchant, nor towards the Merchant for the non-performance or improper performance of the obligation by the Payer.
- Prepayments
-
- The Payer, in accordance with the status of the transaction To Use, can pay on the Service with a Prepayment created in a given store. For this purpose, after selecting the product (service), they must remember the Payment number and password indicated on the Service’s payment page. Then, they should pay the required amount in any way and to any Przelewy24 Service account, providing the Payment number as the subject of the payment.
- The Service may create a Prepayment automatically from a payment made by the Customer, if the confirmation of this payment has reached the Service after the waiting time. Then the Payer may use this Prepayment to pay by repeating the purchase. If within 2 hours from the time of starting the Payment on the Service, the Payer does not receive information about the created Prepayment or confirmation of the transaction, this Payment should be complained to the Service staff.
- Payments at the Post Office are processed within 1 business day from the moment the payment appears in the Przelewy24 bank account.
- Prepayment can be used by the Payer to make a Payment only if the Prepayment amount is equal to the purchase amount. Using Prepayment as a payment method requires knowing the Payment number and the password of this Prepayment.
- The Prepayment status can be checked on the Service website: https://secure.przelewy24.pl/przedplata
- The prepayment may be automatically transferred to a specific Merchant, without the need for the Payer to intervene, if this is in accordance with additional arrangements between the Payer and the Service.
- The Payer’s prepayment not used within 30 days from the date of its appearance in the Service’s bank account is returned to the User, minus the costs of the return. The Payer may request an immediate return of the prepayment.
- The cost of returning an incorrect payment and a prepayment created by transfer is PLN 2 (two zlotys). In the event of an incorrect payment or prepayment made by the Payer by postal money order, the cost of the return is increased by the fee for the money transfer to the Payer’s postal address, according to the price list of Poczta Polska. In the event of an incorrect payment or prepayment made by the Payer by payment card, the cost of the return is 2.9% of the value of the prepayment. In the event of returning an incorrect payment or prepayment to an account outside Poland, the cost of the transfer is covered by the recipient. The cost of returning to an account outside Poland is PLN 30 (thirty zlotys).
- Any interference with the Service’s IT systems and the use of the payment instrument by an unauthorized person or about whom PayPro has a reasonable suspicion of such unauthorized use are prohibited.
- The User wishing to use the Service is obliged to comply with the provisions of the Regulations and legal provisions, as well as to use his/her true data.
- In some cases, the Payer, when making a Payment, is required to pay a one-time service fee to PayPro, which will be added to the amount of the Payment Transaction. The Payer is informed about the amount of the fee when making an individual payment to the Merchant using the Service.
- If the Payer is a taxpayer within the meaning of the Act of 11 March 2004
on tax on goods and services, the following special provisions shall apply to Payments made by him using the split payment mechanism provided for in that Act (so-called split payment):
-
- PayPro explains that not all payment methods made available to the Payer when initiating a payment on the website of a given Seller allow the use of the split payment mechanism; in particular, the use of this mechanism is not possible with payment methods not based on a transfer (e.g. card payment);
- The payer should each time assess the justification, purposefulness and correctness of using this mechanism;
- the choice of payment method is solely up to the Payer and the Payer alone decides whether to apply the split payment mechanism, including when the use of this mechanism is mandatory;
- when the Payer makes a Payment using the split payment mechanism, he or she should exercise due diligence to ensure that the data provided by him or her in the transfer message made available to him or her by his or her bank is consistent with the data from the invoice issued by the Merchant documenting the Payment using the mandatory split payment mechanism;
- in a situation where, as a result of the Payer’s use of the split payment mechanism, any part of the Payment is transferred to the PayPro VAT account, then PayPro – within the meaning of the regulations – is a person other than the taxpayer indicated on the invoice, and therefore PayPro will be entitled to perform the actions referred to in art. 108a sec. 6 of the Act of 11 March 2004 on the tax on goods and services, and therefore it is entitled to make the payment to the VAT account of the Merchant indicated on the invoice (if it has the appropriate data) or to refund the received payment to the VAT account of the Payer – the taxpayer from whom the payment was received in the amount received to the VAT account; the choice of action to be taken by PayPro rests with PayPro;
- PayPro shall not be liable to the Payer in the event of non-performance or improper acceptance of the Payment to the Merchant, if the non-performance or improper performance results from PayPro’s compliance with the provisions related to the application of the split payment mechanism, in particular if, pursuant to art. 108a sec. 6 of the Act of 11 March 2004 on the tax on goods and services, PayPro refunds the payment to the Payer, as a result of which the Payment to the Merchant will not be made.
§ 1 ¹. Payment Transaction Initiation Service (one-time transaction initiation)
- PayPro shall provide the ITP Service to the Payer only if such Service is selected at the stage referred to in paragraph 4 letter a). If a Payment method other than the one based on the ITP Service is selected at this stage, the provisions of the Regulations relating to the ITP Service shall not apply.
- The person ordering the initiation of a payment transaction on behalf of another person, including a legal person or an organizational unit, should have full legal capacity and be authorized to perform activities that are the subject of the ITP Service. By using the ITP Service, the person ordering the initiation of a payment transaction on behalf of another person declares that they meet the criteria specified in the preceding sentence.
- The ITP Service is provided by PayPro without charging the Payer any fees, unless the Payment Recipient charges the Payer a fee for using specific payment methods. In such a case, the Payer is informed of the amount of any fee that will be charged to the Payer before ordering the ITP Service. Any fees charged or exchange rates applied by the Account Provider are specified in the agreement between the Payer and the Account Provider.
- In order to use the ITP Service, the Payer should:
- on the Service’s website or on the Recipient’s website, select the option to make a Payment using the ITP Service; PayPro clearly marks payment methods based on the ITP Service; methods not marked in this way are not based on the ITP Service
- select your Account Provider from the list available after redirecting the Payer to the PayPro website;
- accept the Regulations and provide the data and make declarations of intent necessary for the provision of the ITP Service.
- Upon acceptance of the Regulations by the Payer, the Agreement is concluded.
- PayPro initiates the payment transaction in accordance with the unique identifier, which is the Account number specified in the agreement between PayPro and the Recipient.
- When providing the ITP Service, PayPro initiates a payment transaction immediately, no later than within [15 minutes] of receiving a complete set of required data. The maximum time of execution of a payment transaction is specified in the agreement between the Payer and the Account Provider. PayPro does not guarantee the initiation of a payment transaction within the time referred to in the first sentence of this paragraph in the case of transaction verification in accordance with the provisions of paragraph § 1 paragraph 15 of the Regulations.
- PayPro refuses to initiate a payment transaction if:
- The Payer has not authenticated or has not provided authentication data in accordance with paragraph 7 or the authentication data is incorrect, outdated, incomplete, blocked, restricted or for other reasons does not enable authentication in the Account Provider Interface;
- The Account Provider has refused PayPro access to the Account or access to the Account is impossible for other reasons;
- initiating a payment transaction from the Account would result in illegal or unauthorised access to the Account;
- PayPro, when using the Bill Provider Interface, relies on authentication procedures provided to the Payer by the Bill Provider. When using the ITP Service, the Payer should authenticate themselves to the Bill Provider and authorize the payment transaction initiated by PayPro, and if the method of using the Bill Provider Interface requires it – provide PayPro with the authentication data necessary to initiate the payment transaction.
- The use of the ITP Service is permitted only for purposes consistent with legal provisions and the Regulations.
- The Payer is prohibited from initiating payment transactions if the Payer is not authorized to dispose of the funds in the Account.
- The Payer cannot revoke the payment order after giving PayPro consent to initiate the payment transaction. In the event that the Payer revokes the payment order or does not execute it for other reasons, PayPro may claim the amount of the payment transaction from the Payer.
- The principles of the Account Provider’s liability for unauthorized payment transactions initiated against the Account are specified in the agreement between the Payer and the Account Provider.
- It is prohibited to transmit illegal content using the ITP Service.
- The law applicable to the Agreement and to the relations between PayPro and the Payer before the conclusion of the Agreement is Polish law. If the Payer is not a consumer, the provisions on payment services, the exclusion of which in relations with entities other than consumers is permissible in accordance with these provisions, do not apply to the Agreement.
- The Payer may withdraw from the Agreement without giving reasons and without paying any penalty in this respect
within 14 days from the date of its conclusion. The deadline is considered to have been met if the declaration of withdrawal was sent before its expiry. The declaration of withdrawal should be submitted in writing or sent by e-mail to the following address: serwis@przelewy24.pl . The right to withdraw from the agreement shall not be granted to the consumer in the event of the full performance of the ITP Service by PayPro at the consumer’s request before the expiry of the deadline referred to in the first sentence of this section.
§ 2. Complaints
- The User’s complaint may be submitted in the form of an electronic message sent to the address serwis@przelewy24.pl or via the electronic contact form available on the website at: https://www.przelewy24.pl/reklamacje . The person filing the complaint may also submit the complaint in writing by post to the address: PayPro SA, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, or directly to the organizational unit indicated by PayPro, where the Customer Service Office is located. Complaints submitted verbally are also considered: by phone or in person for the record during the visit of the person filing the complaint at the PayPro headquarters.
- PayPro undertakes to consider the complaint within no more than 15 business days. The time for considering the complaint may be extended if additional information is required, but no longer than 35 business days from the date of receipt of the complaint.
- Detailed information on the procedure for filing and handling complaints is available at https://www.przelewy24.pl/reklamacje
§ 3. Final provisions
- Information regarding the right to pursue claims in court is included in the information regarding the complaints procedure referred to in § 2 section 3 of the Regulations.
- Information on the court competent to hear disputes between PayPro SA and the User is included in the information on the complaints procedure referred to in § 2 section 3 of the Regulations.
- Activities performed within the Przelewy24 Service are not banking activities. Joining the Service is not related to opening a bank account within the meaning of the Civil Code (Act of 23 April 1964 – Civil Code, Journal of Laws of 1964, No. 16, item 93, as amended) and the Act of 29 August 1997 – Banking Law (Journal of Laws of 1997, No. 140, item 939).
- It is prohibited to use the Website to process payments for the sale of goods or the provision of services that are inconsistent with the provisions of the law, in particular those that infringe the property rights of third parties, as well as those that are not permitted for commercial circulation in the European Union, as well as to use it to process payments for access to pornographic content.
- PayPro SA processes personal data in connection with the execution of payments via the Przelewy24 service. Data processing is carried out in accordance with the provisions of the law, especially the provisions of the GDPR. Detailed information on the processing of personal data, including the obligations and rights related to their acquisition and processing, is included in the information posted on the website https://www.przelewy24.pl/obowiazek-informacyjny-rodo-akceptanci .
- The administrator of personal data of Przelewy24 Service Users is PayPro Spółka Akcyjna with its registered office in Poznań at ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań.
- Persons making payments via Przelewy24 Service agree to receive confirmation of the Payment in the form of an email. The Service is obliged by law to send this information. At the request of the User, PayPro will deliver the above information in paper form to the address indicated by the User, however, this is associated with a fee in the amount resulting from administrative costs.
- PayPro informs that, in accordance with the provisions of law, after executing a Payment Transaction, it is obliged to immediately provide the Merchant as the Recipient of the Payment with information enabling the Recipient to identify the Payment Transaction and, where applicable, the Payer, as well as any other information provided to the Recipient in connection with the execution of the Payment Transaction. Therefore, providing this information to the Merchant in such circumstances will not constitute a breach of professional secrecy related to the payment services provided.
- If, when making a Payment Transaction, the User selects a payment method in which he or she will apply for a consumer credit from an Intermediary Institution, using which consumer credit will be used to pay the Merchant as part of this Payment, such selection will mean that the Payer instructs PayPro to transfer to such Intermediary Institution the Payer’s personal data collected in connection with the processing of this Payment, which data are necessary for this Intermediary Institution to take steps to conclude an agreement for this consumer credit and to release this credit in order to complete the Payment.
- The Regulations are made available to each User free of charge on the Service’s website or on the Merchant’s website before making a payment.
- PayPro reserves the right to change the Regulations. Changes will be effective from the date of their publication on the Service website.
- In matters not regulated in the Regulations, generally applicable provisions of law shall apply, including the Payment Services Act.